<body>





13.01.2018.

Ne vjeruješ dok ne uradiš sam.

Da sam znala koliko će mi duša laknuti, kad sam rano prošle godine spalila sve promašene ljubavi, uradila bih to mnogo prije. Spalila, bukvalno, s papirom; i da se nijednom više nisam vratila istom nit sam se osvrnula na sve što me prethodno stezalo i gušilo. i swear

Papir i palite.

Sada, kad mi se vratila uspomena na taj trenutak, kad već ima godina iza, spremna sam da palim iznova. Sve ostalo; sram, promašaje, bol, tugu, sve hinjske trenutke koji su se dobro zavukli pod kožu, cijelu prošlost. Sve ću da palim.

Gorit će Bosna.

Al to sad manje bitno.

Druga bitna stvar. Moritina terapija. Izdvojila sam je kao sebi najinteresantniju i vjerujem da ima najjaču poruku, koja u najosnovnijim osnovama kaže Prihvatite svoje misli, stanja i emocije, ma kakve strašne da su, jer ih je nemoguće izbjeći i nemoguće kontrolisati.
Podvukla bih, podebljala i naglasila PRIHVATITE, da se shvati ispravno.

To je ujedno i nešto navrijednije što sam naučila prošle godine.
Naučila sam da budem sve što ne volim, i da ne bježim od svega što jesam. Prestala sam naprimjer udarati glavom (bukvalno što radim) u očaju i nesposobnosti da prihvatim svoja loša psihička stanja; i za promjenu kažem sebi ok, imamo problem, loše si.. pa se izudaram do mile volje i bum dobro.

Zar nemam pravo da se osjećam loše i umorno, kažem sebi. Ok je.

Ok je.

Jednostavno ne mogu više, bježati, prikrivati, skrivati, negirati sve ružno što se dešava u meni i oko mene.

NEGIRANJE gaah! $*#/“!#* anywho

Prepisala sam i parafrazirala štošta detaljnije, u slučaju da vas interesuje:

Moritina terapija. Pomaže pacijentima da prihvate svoja osjećanja i da ne pokušavaju da ih kontrolišu, jer se osjećanja mijenjaju akcijom. Akcija je uzrok promjene, ne treba da pokušavamo kontrolisati svoje misli i osjećanja da bismo promijenili postupke. Ova terapija osim što prihvata emocije, nastoji i putem djelovanja stvoriti nove emocije. Te emocije se uče iskustvom i ponavljanjem. Ne pokušava direktno da otkloni simptome, nego uči pacijenta kako da svoje želje, nemire, strahove i brige prihvati kao nešto sasvim prirodno. Kad je riječ o osjećanjima najbolje je biti bogat i velikodušan tj. treba ih imati mnogo i pustiti da idu svojim tokom.

Osnovni principi Moritine terapije:

1. Prihvatite svoje osjećanja. Ako pokušavamo kontrolisati opsesivne misli ili ih ukloniti, one se samo pojačavaju. Osjećanja ne stvaramo svojom voljom, dolaze sama od sebe i zato ih možemo samo prihvatiti. Kao vremenske prilike, ne možemo ih predvidjeti ili kontrolisati, samo ih posmatramo. Jedan vijetnamski monah kaže: Zdravo samoćo, kako si danas? Dođi, sjedi kraj mene i ja ću brinuti o tebi.

2. Radite ono što treba da radite. Ne treba se koncentrisati na otklanjanje simptoma, ozdravljenje će doći spontano. Treba se koncentrisati na sadašnji trenutak i da ukoliko patimo, prihvatimo patnju. Najvažnije je da ne racionalizujemo situaciju.

3. Pronađite svrhu u životu. Emocije ne možemo kontrolisati ali upravljamo svojim postupcima. „Šta je potrebno da uradim sada? Šta treba da poduzmem?“

-iz Ikigai.

*nisam palila ljude btw.